15. 4. 2015

Zamyšlení v posledních měsících.


A je to tu zas a znovu. Poslední měsíce se utápím v přemýšlení nad sebou samou a světem obecně. Co se to s námi děje? Jak se to stalo? Stále čtu, jak nám vládnou korporace, jak ničíme nezadržitelným tempem naši planetu, jak do padesáti let budeme všichni totálně v loji, protože všechno začne docházet. A ta nejsmutnější část na tom je, že je to všechno pravda. Jsme ovládáni jako divadelní loutky, hrajeme si svoje vystoupení, ale nevidíme ven za svět toho divadla. Většina z lidí raději zavírá oči a odvrací zraky, dělá že to nevidí, protože si nechce připustit, že by to mohla být pravda, nechce ztratit svoji pohodlnost a začít něco dělat, snažit se udělat alespoň nepatrnou změnu. Ale pokud něco nezměníme, tak umřeme. To je jasný jako facka, není úniku od zániku. Prostě bum, apokalypsa, kterou jsme sami rozpoutali.
Jak je možné, že takovou masu lidí ovládá taková mizivá hrstka lidí, někde jsem četla, že celý svět ovládají 2% lidí z celkové světové populace! Jak to dokázali? Co nás nutí, je následovat a poslouchat jako otroci? Já to nechápu. Je to teprve sto let, kdy se začalo tohle dít. A podívejme se, kam jsme dospěli...


Pořád si lámu hlavu tím, zda je nutné v tak velkém množství produkovat odpad a ničit planetu. Na každém koutu internetu nacházím fotografie a videa, jak špatně to na některých místech vypadá a stejně je to většině jedno. Většina lidí neudělá nic, většina lidí se válí doma u televize a věří všemu, co tam vidí, většina lidí řeší jen to, jestli mají hamburger a peníze na utrácení. Nemusí řešit, že někdo na jiném konci země nemá čistou vodu, protože jim doma čistá voda teče, nemusí řešit, že v zemích, kde se válčí je toaletní papír cennější než zlato, protože oni jej mají na záchodě pořád, nemusí řešit, že v oceánech mizí ryby, protože v obchodě si toho tuňáka přeci koupit můžou, neřeší, že skleníkové plyny jsou vážný problém, protože to zatím závratně nepociťují. Ale všechno to je jenom velké ZATÍM. Opravdu to chceme dohnat tak daleko, že takové věci nejenže budeme muset řešit, ale že to bude naše každodenní realita? Co budeme všichni dělat, až na světe nezbudou pralesy, vyhynou zvířata, zemřou oceány, roztají ledovce a zmizí pitná voda? Budeme mrtví. Všechno zemře.

Ale kdo to řeší, že? Však otroctví nevidím, týrání také ne, špína v řekách mi nepřijde tak markantní, žiji si dobře, utrácím si peníze za jídlo, které někdo zpracoval (živočišné produkty jsou kapitola sama o sobě, proto jim věnuji speciální článek), za oblečení, které někdo ušil, za věci, které někdo vyrobil. Takhle to půjde dalších x let. Bída se nás týkat nebude. Ale i kdybych já žila krásný život v relativně krásném světě, co tu zůstane pro moje děti? Pro moje vnoučata? Jaký svět jim tu zanecháme? A je to právě odpověď na tuto otázku, čeho se bojím. Občas přemýšlím nad tím, jestli má vůbec smysl přivést na tento svět děti. Připadala bych si totiž jako hrozná matka, kdybych jim ukázala jen zničený trpící svět s lidmi bojujícími o přežití...

Možná i Vás napadají myšlenky jako mě. Tak proč se nesnažíte udělat tento svět lepší, proč nebýt tou změnou, kterou chci na světě vidět? Nemáte žádný důvod. Pouze lenost a vlastní pohodlnost. I já jsem si to uvědomila. Není důvod dál ničit planetu. Proto se na sobě snažím pracovat a hledat alternativy. Ať už se jedná o jídlo, kosmetiku nebo medicínu. Vždycky tu jsou lepší a zdravější volby a to nejen pro nás, ale i pro naši Zemi.

Proto Vás vyzývám, zkuste se mnou udělat aspoň malou změnu, každá změna se totiž počítá.

Video1
Video2
Dokument Home

1 komentář:

  1. Krásný článek, naprosto s tebou souhlasím :) Podle mě je tohle velký problém právě proto, že o tom úplně všichni vědí, ale nikdo s tím nic nedělá. Každý sleduje ta motivační videa na youtubu typu "Zachraňte Zemi", říká si "Jo, to je pravda, je to děs," ale vzápětí vypne notebook a jde se nacpat do KFC. Neříkám, že sama jsem bůhvíjaký příklad ekologických ctností, ale aspoň nějakými drobnostmi by se měl podle mě řídit každý. Vždyť už jenom to, že jdu po chodníku a na nohy se mi lepí desítky žvýkaček, které tam někdo vyflusal, je hnus.

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.