1. 8. 2016

Cuketová směs s ďobáčky

Čauky jeleni,

objevila jsem dokonalou náhradu masa - ďobáčky! Jestli vám ten název také přijde vtipný, jako připadl poprvé mně, tak oprávněně, protože to je vtipné (hahaha).
Každopádně jsem na to narazila náhodou na jednom blogu, kde se jednalo o surovinu, která byla součástí receptu. A protože autorka receptu je poměrně chválila, nezahálela jsem a vyrazila do obchodu se zdravou výživou (Špalda, ale jinak nedělám reklamu). Zde jsem mimo quinoi, himalájské soli, javorového sirupu a uzeného tofu popadla a hodila do nákupního košíku i ďobáčky.

Jelikož se můj lov po obchodech nesl ve znamení úspěchu i nadále a sehnala jsem cuketu, ne(je)lenila jsem a rovnou recept vyzkoušela. Ačkoliv to vizuálně nemusí vypadat nejlákavěji, chuťově tomu nelze nic vytknout. Proto recept přináším i sem, abych tuto dobrotu šířila dále!
(Originál najdete ZDE.)


Suroviny?
- 1 větší cuketa
- 1 cibule
- 1 sáček ďobáčků
- 10 cherry rajčátek
- 3 stroužky česneku
- malá sklenička sušených rajčat v oleji
- zeleninový bujón
- 250 ml vody
- olivový olej


Postup?
- cibuli nakrájíme na drobno, cuketu podélně napůl, pak každou polovinu znovu napůl a čtvrtky nakrájíme na tenké plátky
- na olivovém oleji orestujeme nakrájenou cibuli a cuketu
- směs postupně podléváme zeleninovým bujónem rozpuštěným ve vodě
- nakrájíme cherry rajčátka na čtvrtky, sušená rajčata na drobno a stroužky česneku na tenké plátky
- rajčata i česnek přidáme na pánev a pár minut podusíme, dokud není cuketa měkká
- na závěr přidáme ďobáčky a ohřejeme je se směsí
- podáváme

Dobrou chuť!




1 komentář:

  1. Ďobáčky mi teda nechutnají, ale v týhle kombinaci by to nemuselo bejt špatný :) I když si tam stejně asi radši dám něco jinýho, pro jistotu :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za milé i nemilé komentáře. Za ty nemilé trochu méně.
Pokud zanecháte adresu svého blogu, určitě se přijdu podívat.